Monday, January 28, 2008

jUjUy - mAiMaRa - 2008



Har precis kommit hem ifraan JUJUY!!!
Indian-provincen...
Och jo...maenniskorna saag faktiskt lite indianliknande ut ;)
I alla fall var all vaeldigt smaavuxna...och jag kaende mig aennu mer som en jaette aen haer hemma i Tucuman!!
Jag hade riktigt kul paa det haer laegret ocksaa...men aer helt slut!

Efter 2 anstraengande ungdomslaeger, daer man knappt faar 4 timmars soemn om natten saa kanske ni foerstaar att jag inte riktigt orkar skriva naan roman.
Men jag lovar att komma med en massa foton som vanligt om ett tag ;)
Just nu vill min brorsa anvaenda datorn, saa det faar bli lite senare.

Jag saknar er alla!!
Puss o kram!!

Cattis

8 comments:

Anonymous said...

Hej Gumman,
Kul värre.
Ok, de var korta men hade de kläder ?
Eller gick de omkring med höft skynken bara ?
Nu är det mindre än 6 maanader kvar innan du kommer hem.
Tiden bara flyger.

Pappa

Anonymous said...

Hej

Jättekul att chatta med dig igår även om det blev kort. Hoppas att du får en bra dag och att du kryar på dig.

Vindruvan said...

Hej mammas troll!!

Sitter här och dricker Rooibusch blåbärs te och tänker på dig och undrar hur du har det nu.
Hur mår din mage? Jag är lite orolig för dig det måste jag erkänna, men det kanske jag inte behöver vara, eller? Hoppas det har lugnat ner sig helt nu.

En liten påminnelse:
Vi måste få vetskap om vilka datum som avslutningsresan går av stapeln så vi kan skicka in papperet till YFU nu. Så vida du inte har ångrat dig förstås.
Kan du vara snäll och kolla upp det snarast?

Här hos oss är vädret inget bra.
Visserligen har regnet avtagit från i morse, men det är grått och trist ute, det struntar jag i idag tror jag för snart hade jag tänkt att gå ut och utforska världen....hehehe....

Pussar och kramar
Mamma

Anonymous said...

Hej Cathy.
Mår du bättre nu?
Skulle du åka bort snart igen?
På söndag tänkte jag ta mig en liten tur hem till mamma o pappa o kolla in deras "nya" lya. Rapport kommer.
Här håller det på att blåsa upp till storm. Vinden har tilltagit betydligt sista timmen. vet inte om jag kanske måste plocka in från balkongen. När jag var ute med Melker nyss så blåste jag framåt i en väldig fart. Man skulle ha kunnat luta sig bakåt utan att ramla. Melker märkte inget. Han är ju så nära marken så vinden passerade antagligen över honom. Nu ska jag lägga mig och kolla lite på TV.
PS. Har ätit en semla idag.

Vindruvan said...

Hej trollungen!

Sitter här och undrar lite smått när du ska ladda upp bilderna från det sista lägret du var på.....mamma är ju jätte nyfiken!!!
För att inte tala om en liten uppdatering här på bloggen, nu har du väl hunnit att sova ikapp dina förlorade timmar....eller är det bara håll i gång i skogen som farmor brukar säga...hehe..

Kul att du skaffade ett headset och installerade skype så vi kan prata med varandra därigenom.
Har du lockat dina familjemedlemmar att göra likadant?

Hoppas du får kul på karnevalen?
Klär ni ut er själva oxå eller är det bara karnevalståget som står för utstyrseln?

Var rädd om dig min skatt!

Puss & Kram
Mamma

Anonymous said...

Hej Cathy
Nu har jag tittat igenom alla dina nya bilder. Tack för upplevelsen. Vilker fantastiskt landskap och vad bergen skiftar i färg. Fascinerande. Men jag har ju inte undgått att se att det är någon speciell som återkommer på bilderna. Så nu undrar jag förstås om... ? Ja du förstår...
kramis
Marianne

Anonymous said...

Hej Cattis! Måste verkligen erkänna att jag är JÄTTEDÅLIG på att skriva till dig, men du ska veta att jag läser och tittar på dina bilder och det är jättekul. Mina tankar finns hos dig ALLTID. Jag läser ju även dina inlägg på "Druvans" blogg och jag antar att du läser mina där oxå. Hur känns det att "snart" åka hem, jaaa, tiden går alldeles för fort, eller hur??? Njut och ha fortsatt kul. Var rädd om dig. Massor med kramar från moster Linda.

Anonymous said...

podrias contarnos algunas cosas en español para los que estamos cerca tuyo ahora